CUPRA polna energije in pripravljena za PURE ETCR.
Svet motošporta je trenutno v fazi hitrih sprememb. Smo na prehodu v bolj trajnostno obdobje, ki je zaradi vseh inovacij izredno vznemirljivo. Glede tega smo seveda navdušeni, saj ima CUPRA v tem novem obdobju vse pomembnejšo vlogo. Navsezadnje smo bili prvi avtomobilski proizvajalec, ki je septembra 2019 napovedal udeležbo na prvenstvu Extreme E, v katerem povsem električni SUV-ji tekmujejo na lokacijah, ki so posebej prizadete zaradi podnebnih sprememb. Zdaj z navdušenjem vstopamo v novo fazo, saj se pridružujemo karavani dirkalnih turnih vozil s sodelovanjem v prvenstvu PURE ETCR.
V sodelovanju z ekipo Zengő Motorsport smo se spopadli z izzivom tega novega prvenstva in na stezo pripeljali prvo povsem električno turno dirkalno vozilo na svetu: CUPRA e-Racer. Podžgala nas je tudi naša ekipa, saj so jo sestavljali štirje vrhunski vozniki: Mikel Azcona, Jordi Gené, Mattias Ekström in Dániel Nagy.
»PURE ETCR je začetek nove dobe dirkanja s turnimi vozili in znamka CUPRA je njen ponosen glasnik, tako kot smo nekoč bili med prvimi pri uvajanju uspešnega koncepta TCR,« je dejal Dr. Tietz, izvršni podpredsednik za raziskave in razvoj pri znamki CUPRA in SEAT. Pred začetkom prvenstva ETCR je še dejal: »To novo prvenstvo bo zelo razburljivo in veselimo se epskih bitk na stezi. Imamo pravo ekipo, s katero lahko posežemo po največjih uspehih, in tako kot zmeraj, kjer smo zraven, se bomo borili za zmago!«
Dirkalnik CUPRA e-Racer smo prvič predstavili marca 2018 na avtomobilskem salonu v Ženevi, ko je bil še na stopnji konceptnega vozila. Ob drugi obletnici samostojne znamke CUPRA, februarja 2020, pa smo vozilo predstavili v vsej njegovi dirkaški slavi. Njegove zmogljivosti so sanjske in navdušil je gledalce dirke PURE ETCR. S štirimi elektromotorji na zadnji osi in 65 kWh tekočinsko hlajeno baterijo proizvede skupno največjo moč 500 kW (680 KM) in največji navor 960 Nm. Pospešek od 0 do 100 km/h je samo 3,2 sekunde, največja hitrost pa znaša 270 km/h.
Od prve vožnje na dirkališču leta 2018 je dirkalnik CUPRA e-Racer prevozil več kot 5000 kilometrov, v tem času pa so k razvoju pomembno prispevali vtisi in izkušnje naših voznikov. Ekipa ga je testirala na progah, kot so Montmeló, Calafat in Castellolí (Španija) ter Reka (Hrvaška). Po preizkušanju nove namenske baterije in preverjanju elektronskih sistemov, povezanih z njo, kot so krmilna enota vozila in varnostni sistemi, smo vozilo v prvi polovici leta 2021 v okviru končnih testiranj zapeljali na dirkališči Motorland Aragón (Španija) in Vallelunga (Italija).
»Načrtovanje in razvoj dirkalnika CUPRA e-Racer sta brez dvoma eden najbolj vznemirljivih in zahtevnih projektov, pri katerih sem sodeloval. Pot je bila dolga, saj smo na različnih koncih Evrope prevozili na tisoče testnih kilometrov. Vozili smo ga tudi v različnih razmerah, da bi odkrili resnični potencial tega izjemnega dirkalnika,« je povedal Xavi Serra, vodja tehničnega razvoja pri oddelku CUPRA Racing.
Prava ekipa za velik izziv
CUPRA je v prvenstvu PURE ETCR nastopila z dvema voziloma e-Racer, za katera je skrbela ekipa, v kateri sta bili združeni mladost in izkušnje, z namenom, da bi znamki CUPRA pomagali doseči njen edini cilj: boj za naslov prvaka, prvega v zgodovini električnih turnih vozil. Za celotno ekipo je PURE ETCR predstavljal izziv, s kakršnim se ni še nikoli srečala; ne le zato, ker je vključeval popolnoma novo tehnologijo, temveč tudi zato, ker je bil format tekmovanja tako revolucionaren.
V tekmovanju PURE ETCR so se udeleženci z žrebom razdelili v skupine in se med seboj pomerili v kratkih, razburljivih dirkah, dolgih od 8 do 10 kilometrov. Vozniki imajo na voljo možnosti, kot je časovno omejeno povečanje skupne moči, ki ga lahko uporabijo, ko je to potrebno. Ker je bila vsaka dirka dolga od 12 do 15 kilometrov, je bila uvrstitev v zaključne vožnje odvisna od rezultatov, doseženih v bojih med začetnimi vožnjami. Skupni zmagovalec dogodka je prejel največje število točk (30) in bil razglašen za »kralja vikenda«.
Enakost med tekmovalci je bila zagotovljena, saj so si bila v tehničnem smislu vsa vozila zelo podobna. Po predpisih so morala biti vsa vozila popolnoma električna, s pogonom na zadnji kolesi, močjo 500 kW in 65 kWh baterijo. Edina področja, na katerih so pri posamezni znamki smeli delati in s tem prilagoditi dirkalnik, so bila dizajn podvozja, aerodinamika in dimenzije karoserije posameznega vozila.