-
Notranji dizajn CUPRA Borna s čuti poživi elemente.
-
Oblikovalci so za poustvarjanje površin z občutkom gibanja uporabili vse od parametričnih tehnik do laserske mikroperforacije.
-
Notranjost, prilagojena vozniku, je arhitekturno oblikovana tako, da so vse funkcije na dosegu rok.
Martorell (Španija), 14. 7. 2021 »Ko sedete v CUPRA Borna, se okrepijo vsi vaši čuti,« pravi Francesca Sangalli, vodja oddelka Color&Trim Concept&Strategy pri znamki CUPRA. To je bil glavni cilj ekipe za notranji dizajn: ustvariti prostor z DNK-jem znamke, ki bi bil pravo doživetje za čute. Notranjost, ki jo je mogoče začutiti in doživeti v treh dimenzijah.
Harmonija na prvi pogled. Da bi oblikovali živahno notranjost, je oblikovalska ekipa CUPRA združila najnovejšo tehnologijo in napredne tehnike pri uporabi barv in tekstur. »Pri barvah smo se oprli na nevtralen pristop in učinke, teksture pa okrepili s parametričnimi tehnikami,« pravi Sangalli. Tako smo na modrih sedežih ustvarili 3D-učinke z mikroperforacijami, ki pod površino razkrivajo bakreno barvo. »Ta laserska tehnika nam je omogočila, da smo sedežu dali videz gibanja. Ne gre za statični grafični učinek, temveč za občutek, da se oblika spreminjanja, preliva ter širi,« dodaja oblikovalka. Dekorativni šivi v isti barvi na sedežih in vratih dopolnjujejo številne podrobnosti v značilni barvi znamke.
Veliko pozornosti namenjene podrobnostim. Parametrična tehnologija je bila uporabljena tudi pri drugih materialih, npr. za armaturno ploščo, vendar tokrat za ustvarjanje reliefov, ki se prav tako prelivajo in s tem ustvarijo vtis gibanja. »Želeli smo ustvariti veliko 3D-učinkov, da bi povečali vrednost vseh elementov in ustvarili konceptualno povezavo med njimi,« pravi Sangalli.
Trajnostna čustva. Poleg najsodobnejših tehnik izstopa tudi uporaba novih materialov za sedeže in notranjost. »Notranjost je zelo usklajena. Sedeži so iz trajnostnih materialov. Osnovni model CUPRA Borna je iz tkanine SEAQUAL® YARN: gre za projekt izdelave tkanine iz recikliranega materiala, zbranega v morju,« pojasnjuje Sangalli. Uporabljena so bila tudi ekološko pridobljena reciklirana mikrovlakna DINAMICA®.
Občutek novih tehnologij. Notranjost odlikuje prostornost, kar omogoča vključitev več funkcij v 12-palčni infotainment sistem in 5,3-palčni zaslon za volanom, ki nadomešča običajne zaslone in vozniku prikazuje osnovne informacije, ki jih potrebuje. Ponaša se tudi z novim virtualnim prikazovalnikom z razširjeno resničnostjo, ki med vožnjo prikazuje informacije o hitrosti, asistenčnih sistemih in navodilih. »To je izjemno, saj lahko te informacije vidite v 3D-prikazu, projicirane iz vozila na cesto namesto na vetrobransko steklo. Tako je vožnja bolj naravna in vam ni treba umikati pogleda s ceste,« pravi Miguel Garcia, vodja oddelka Infotainment systems. Upravljalni elementi na volanu so občutljivi na dotik, podobno kot pri tabličnem računalniku, dva okrogla gumba pa omogočata preklop načina vožnje s pritiskom gumba.
Občutka udobja. Ključno pri oblikovanju notranjosti je bilo ustvariti prostor, v katerem je voznik v središču vozila in začuti vznemirjenje, ki ga nudi vožnja električnega vozila. »Vsi občutki, od dotika do oblik in načina, kako te notranjost obdaja ... Prepričani smo, da je električno vozilo treba začutiti. Z našim pristopom pri oblikovanju notranjosti smo dosegli občutek, da sedite v nečem, kar je bilo ustvarjeno za vas. Sedeži, konzola, volan ... vse je osredotočeno na to,« pravi Jaume Sala, vodja oddelka Interior Design.