- Voznik ekipe ABT CUPRA Formula E in ambasador znamke Lucas di Grassi je s CUPRA Tavascanom debitiral na ledu
- Popolnoma električni SUV znamke CUPRA je na Laponskem sodeloval na testiranju v ekstremnih vremenskih razmerah, kjer se temperature spustijo do -35 ºC
- Avtomobil je pod nadzorom Cuprinih inženirjev in ob podpori izkušenega brazilskega voznika opravil različne teste
Laponska (Švedska), 03. 04. 2024 - Arktični mraz švedske Laponske je obvezna postaja za vse nove modele znamke CUPRA, ker tam njihove zmogljivosti še pred vstopom na trg preizkusijo s testiranji v ekstremnih razmerah. Zadnji model, s katerim so se odpravili na zamrznjene terene severne Evrope, je bil CUPRA Tavascan, za njegovim krmilom pa je bil voznik svetovnega kova - Lucas di Grassi, član ekipe ABT CUPRA Formula E. Ambasador znamke CUPRA je iz prve roke izkusil občutke in čustva, ki voznika prevzamejo ob vožnji s Cuprinim popolnoma električnim SUV-jem na poledenelih površinah in zasneženih poteh Laponske.
Narava kot izziv. Mraz, veter, sneg in led so bile glavne ovire, ki so jih morali premagati - tako CUPRA Tavascan kot voznik di Grassi, ki je užival v povsem novem izzivu: "Že dolga leta vozim po vsem svetu, vendar sem prvič vozil v tako ekstremnih ledenih razmerah." To je bil izziv, ki ga je sprejel brez oklevanja, obenem pa je tudi prvič sedel za volanom CUPRA Tavascana. Njegovo strokovno sodelovanje je bila dodatna korist za zimske teste, ne le zato, ker je z električnimi avtomobili tekmoval na najvišji ravni, temveč tudi zato, ker "sem bil nekoč testni voznik, ki je pomagal pri razvoju enoslednih in tekmovalnih pnevmatik," je povedal ambasador znamke CUPRA.
Razvoj pod nič stopinjami. CUPRA Tavascan je bil izpostavljeno zahtevnim vremenskim razmeram v pokrajini, kjer se temperature lahko spustijo pod -35 °C. V tako neizprosnih pogojih lahko Cuprini inženirji preverijo, kaj zmore njihov prvi popolnoma električni SUV. Di Grassi jim je pomagal pri izvedbi različnih testov, začenši s testom zaviranja, pri katerem so na površini (delno asfaltna podlaga, delno led) ocenjevali oprijem in nadzor. "V takšnih pogojih zelo dobro spoznaš, kako se obnaša avto. Z ustvarjanjem obremenitve na sprednjem delu lahko vidiš, koliko oprijema dobiš in kako odziven je avto," je dejal di Grassi. Preizkusil je tudi sposobnost pospeševanja in vodljivost vozila, in sicer na poligonih, ki so jih na zamrznjenem jezeru pripravili inženirji in preizkuševalci. Ugotovil je: "Navdušen sem bil nad tem, kako dobro se da obvladati prekrmiljenje CUPRA Tavascana. Ker ima štirikolesni pogon, lahko na spolzkih površinah res uporabiš potrebno moč, da ohraniš nadzor."
Spodbuda kolektiva. Več kot 100 Cuprinih inženirjev za raziskave in razvoj opravi na tej strogo zaupni lokaciji približno 1.100 dni testiranj, ki potekajo od novembra do marca. Med njimi je bil tudi dr. Werner Tietz, podpredsednik znamke CUPRA in direktor za raziskave in razvoj, ki je osebno nadzoroval razvoj CUPRA Tavascana. "Za nas je pomembno, da ima avto dovolj navora in moči, da omogoča užitek v vožnji. Zato so ti testi zelo koristni, med drugim za natančne nastavitve in prilagoditve karakteristik, kot je nadzor stabilnosti (ESC) v pogojih nizkega trenja." Avto opravi na stotine testov, med katerimi je eden najzahtevnejših test vzdržljivosti, pri katerem mora avto podnevi in ponoči prevoziti 30.000 kilometrov, da razvojniki lahko spremljajo njegovo obnašanje na različnih podlagah in optimizirajo njegovo zmogljivost. Zbiranje podatkov in informacij za končno nastavitev vozila je zelo temeljita naloga.
Vožnja, ki preseneti. Di Grassi je bil ob podpori inženirjev in celo dr. Tietza ves čas v odlični družbi in je bil zelo zadovoljen z izkušnjo prve vožnje po ledu in snegu ter s podajanjem povratnih informacij. Najbolj pa so izstopali občutki, ki jih je v njem vzbujal električni SUV ob vožnji po poledenelih stezah: "Neverjetno odziven avto. CUPRA Tavascan mi je zelo všeč! Je zelo natančen in vodljiv, vožnja z njim je neverjetna."