Raval

DarkRebel

Nazaj k izvoru.

Alejandro Mesonero Romanos

Začnimo z logotipom CUPRA. Kaj predstavlja?

 

Postavljamo nove standarde avtomobilskega sveta. Bolj kot sam produkt nas zanimata miselnost in filozofija, ki stojita za znamko CUPRA.

Spodbudila naj bi občutek pripadnosti družini. Torej smo si izmislili analogijo s trikotnikom. Predstavljajte si dva prekrižana trikotnika. Trikotnik ima zelo dinamično obliko. Ima stabilno osnovno stranico in jasno nakazuje smer.

In potem smo ga postavili na glavo.

 

Za pospešek in za boljšo dinamiko. Naše produkte dopolnjujejo posamični deli, oprema in kolekcije. Da bi zaokrožili doživetje modelov CUPRA, si prizadevamo za vrsto partnerstev z drugimi znamkami in različnimi osebnostmi. Ne gre nam samo za produkt: naš pristop je večplasten.

 

Katera ideja stoji za znamko CUPRA?

 

Ideja same zmogljivosti je nekoliko staromodna. Vedno ne gre le za hitrost in zadnji delček sekunde. Poleg tega vključujejo naša vozila nove elemente. Iščemo nekaj bolj kultiviranega, ne napadalno kričečega, temveč sproščeno elegantnega. Želimo biti bolj sproščeni in elegantni.

 

Hitrost je vsekakor del linije CUPRA. Kako bi opredelili hitrost?

 

Hitrost je predstava o hitrem premikanju s čisto prisebnostjo, dobro vidljivostjo, adrenalinom v krvi in visoko stopnjo pozornosti. Hitrost sama po sebi zbuja magičen občutek. Ko posadite triletnega otroka v voziček in ga potiskate, otrok dobi občutek za hitrost. Videli boste, da se otrok takoj začne smehljati. To tiči v vseh nas. Hitrost je kul. Premikanje je kul.

V svetu znamke CUPRA je prehajanje iz doživetja v doživetje izredno lahko.

 

Za nas je pomembna pot. Ne gre le za hitrost ali za to, da bi pri vožnji po dirkališču Nürburgring iz vozila iztisnili zadnjo milisekundo - to smo že počeli! Zanimivo je, kako dosežemo svoj cilj.

 

Zakaj je voziti model CUPRA drugače kot preprosto hitro voziti?

 

Gre za veliko več kot le za vožnjo z visoko hitrostjo. Gre za zvok, materiale v notranjosti vozila in tudi za vonj. Vozilo z visoko zmogljivostjo nagovarja vse čute. Najprej je tukaj optični učinek, torej se osredotočimo na videz avtomobila. Toda njegova živahnost je prav tako pomembna. Nekateri deli so iz ogljikovih vlaken. Vendar gre za več kot le za vgradnjo ogljikovih vlaken v vozilo. Odločilna je splošna lahkost materialov. Uporabljeni so lepi, a enostavni materiali in tkanine s ciljem, da vse deluje popolno.

 

Ali CUPRA postavlja voznika v središče pozornosti?

 

Da, vsekakor. Ustvarjamo okolje po meri voznika, vendar ne v čisto namenskem dirkalnem stilu. Uporabljamo materiale, ki so prijetni na dotik - radi imamo pridih človečnosti. Zato smo izbrali bakreno barvo, ki je zelo topla in naravna. Želimo, da znamka posreduje ta občutek topline. Ni tako hladna kot barva aluminija, temveč toplejša, človeku bližja, bolj človeška.

 

Kako se bo dizajn znamke CUPRA razvijal v prihodnje?

 

Nič ni vklesano v kamen. Ne trdimo, da je ta ena linija posebej značilna za znamko CUPRA. Modeli CUPRA so športni, imajo značaj, a ne grizejo. Med vozilom z značajem in agresivnim vozilom je le tanka meja. Športna vozila CUPRA bodo zagotovo postala nekoliko bolj elegantna.

"Prepričani smo, da je električni avtomobil lahko dirkalni avtomobil"

Pravkar ste predstavili novi CUPRA e-Racer.

 

Da, ima izključno električni pogon! Ta avtomobil je bil v osnovi razvit kot (izključno) električni avtomobil - in je izredno konkurenčen. Naš cilj je bil, da bo to električno vozilo prav tako hitro kot vozilo z motorjem z notranjim zgorevanjem. O njegovem dizajnu obstaja lepa zgodba: Se spominjate prvega modela Cup Racer? Nastal je zelo hitro in doživel velik uspeh. Ker je to bil neke vrste tajni projekt, nismo imeli dovolj časa za razvoj, zmanjkalo ga je recimo pri aerodinamiki. Zato smo nadaljevali kar brez preizkusov aerodinamičnosti.

Pri različici Evolution smo se osredotočili samo na en cilj: vozilo bi moralo biti za 8 km/h hitrejše, toda brez sprememb na motorju, temveč samo z izboljšano aerodinamičnostjo. Poleg tega naj bi vozilo bilo tudi lepše na pogled. In uspelo nam je. Pri prvih pogovorih o modelu CUPRA e-Racer je bil to nadaljnji veliki izziv, saj doseganje zastavljenega cilja nikakor ni bilo lahko. Aerodinamičnost in teža sta postali zelo pomembni. Inženirji so se ukvarjali s tem in poskušali doseči optimalno težo glede na zmogljivost. Toda kot oblikovalci smo morali poskrbeti za aerodinamičnost. Poleg tega smo želeli, da bi bilo vozilo videti še bolje od druge različice modela Cup Racer.

Konec koncev smo to le dosegli. Prepričani smo, da je električni avtomobil lahko dirkalni avtomobil oz. da ima lahko dirkalni avtomobil električni pogon. Hkrati je lahko tudi lep in nagovarja vse omenjene čute.

 

S katerimi izzivi ste se soočali pri razvoju čisto nove avtomobilske znamke?

 

Imeti je treba točno predstavo o filozofiji, ki naj jo znamka zastopa. Vedeti je treba, kaj želiš doseči in katera filozofija to podpira. Vprašal sem se: Kako naj bi bilo to vozilo videti čez štiri leta? In to je izhodišče za moje delo.

 

Ali imate, razen dizajna, še druge strasti?

 

Vožnja. (smeh)

 

Kaj vas žene? Ali imate kak določen pogled na svet?

 

To bi bila strast. Z enajstimi leti sem začel v šolske knjige risati avtomobile. Konec koncev mi je uspelo študirati to, kar sem zares želel, to je dizajn.

 

In drugi, ki razvijajo in gradijo modele CUPRA? Jih odlikuje kaj posebnega?

 

Naši sodelavci so posebno dobri. Imeti morajo občutek za znamko. Sprejeti morajo določeno tveganje. Za uresničevanje idej je včasih potrebna neverjetna sposobnost uveljavljanja. Takšni ljudje uporabljajo stavke, kot je na primer: Razumem, ampak ali lahko to naredimo tako? Sodelavci v proizvodnji potrebujejo veliko izkušenj. Določene dele naredimo in montiramo ročno. Zelo pozorni smo do detajlov, hkrati pa cenimo ročno delo. Tega ne moreš početi v tovarni, potreben je majhen obrat, kot je ta v Martorellu.

"Postavljamo nove standarde avtomobilskega sveta."